Liczba ogłoszeń 874

naczepy firanki na sprzedaż

Naczepa firanka nazywana także naczepą kurtynową zaliczana jest do naczep plandekowych, a nazywa się ją tak dlatego, że plandekę przesuwa się po metalowym stelażu i w ten sposób odsłania się przestrzeń ładunkową. W naczepach firankach nie ma klasycznych burt, boki są przesłonięte kurtyną (firaną), co znacznie ułatwia zapakowanie towaru – stąd naczepy firanki nazywa się czasem naczepami szybkiego rozładunku i załadunku. Przewożony ładunek jest mocowany najczęściej za pomocą pasów do elementów konstrukcyjnych. Warto jednak pamiętać, że wybierając naczepy firanki, właśnie w związku z brakiem burt, trzeba więcej uwagi poświęcić właściwemu umocowaniu załadowanych towarów.

Rama naczep firanek jest wykonana z wytrzymałej stali konstrukcyjnej dwukrotnie śrutowanej, odtłuszczanej, pokrytej lakierem poliuretanowym odpornym na ścieranie i niekorzystne warunki pogodowe.

Innym rodzajem tego typu naczep jest plandeka (szmata/burtówka) – nie różnią się znacząco od firanek, jednak mają inny sposób otwierania zabudowy – w firance kurtynę zsuwa się na bok, a w plandece należy ją rozwinąć i podnieść. Plandeka jest najczęściej używaną plandeką w transporcie, ponieważ rozładunku dokonuje się tyłem, bokiem lub górą – jest to najbardziej uniwersalne rozwiązanie.

W serwisie Mascus w sekcji transport można znaleźć wiele ogłoszeń używanych naczep firanek na sprzedaż firm takich jak Krone, Cargobull i Kogel.

W kategorii naczepy oprócz naczep firanek dostępne są ogłoszenia używanych naczep niskopodłogowych, naczep wywrotek i naczep chłodni na sprzedaż.

Czytaj więcej Zamknij
ogłoszenie/strona

Naczepy są to towarowe pojazdy drogowe bez osi przedniej, przeznaczone do ciągnięcia przez ciągniki siodłowe. Wyróżniamy różne rodzaje naczep m.in. skrzyniowe, kontenerowe, naczepy wywrotki, niskopodwoziowe, specjalistyczne. Przystosowane są one zarówno do przewozu zwykłych ładunków jak i towarów gabarytowych.

Aby zwiększyć pojemność ładunkową naczepy powinniśmy maksymalnie obniżyć podłogę poprzez wykorzystanie mniejszych kół, niższej ramy czy zawieszenia. Dzięki takim zmianom potrafimy skrzynia ładunkowa może osiągnąć wysokość nawet trzech metrów. Nieodłącznym elementem naczepy są firany lub plandeki. Uniwersalne naczepy, kryte plandeką nazywamy potocznie plandekowymi. Pośród naczep ciężarowych wyróżniamy: naczepy plandekowe z burtami i naczepy firankowe bez burt. W przypadku naczep firankowych załadunek możliwy jest z określonej przez załadowcę strony oraz na wybranej przez niego długości. Taka możliwość występuje nawet jeśli oznacza to demontaż szkieletu podtrzymującego plandekę. Wysokość ładunkowa jest identyczna na całej długości naczepy.

Przede wszystkim charakterystyczną cechą naczep uniwersalnych, krytych plandeką jest możliwość załadunku bocznego. Naczepy firankowe także mają tą zaletę, ponieważ burty naczepy czy samochodu można opuścić na całej długości ładownej, po obu stronach. Używając firany nie trzeba się dużo męczyć otwieraniem, podczas załadunku od góry wystarczające jest zdjęcie plandeki. Dodatkowo jest ona wygodniejsza i łatwiejsza w obsłudze jeśli posiada rozsuwany dach.