Wyszukiwanie używanego sprzętu Zamknij » Wyszukiwanie zaawansowane

    Umieść ogłoszenie Kupię
    Liczba ogłoszeń 14 654

    Wózki widłowe używane na sprzedaż

    Wózek jezdniowy podnośnikowy zwany potocznie wózkiem widłowym jest kołowym pojazdem mechanicznym o napędzie silnikowym, który służy do przewozu ciężkich materiałów (do kilkudziesięciu ton) w transporcie bliskim i magazynowaniu. Używany jest przede wszystkim do prac rozładunkowych w magazynach, fabrykach oraz portach. Materiał przeznaczony do przemieszczenia przy pomocy wózka umieszcza się zwykle na drewnianych paletach. Wózki widłowe są dziś obecne w magazynie każdej szanującej się firmy, która stawia na szybką, sprawną i skuteczną realizację zadań logistycznych. Szybki rozwój przemysłu i logistyki wymusił na producentach liczne modyfikacje, których celem jest dostosowanie maszyn do pracy w różnych rodzajach magazynów i w różnych warunkach załadunkowych. Nic więc dziwnego, że w magazynach spotkamy kilka różnych rodzajów tych maszyn, przeznaczonych do pracy w rozmaitych warunkach: do wysokiego składowania, wózki terenowe, boczne oraz do pracy w wąskich miejscach.
    Czytaj więcej Zamknij
    ogłoszenie/strona
    • Promocja
      Toyota 7 FB MF 45, 2013, Wózki elektryczneToyota 7 FB MF 45Liczba kół: 4, Stan (1-5): 4, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 4500, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 330, Swobodne podnoszenie: 12, Wysokość ze złożonym masztem: 235, Maszt: Duplex, Długość wideł: 120, Kabina: Brak kabiny/inne, Typ ogumienia: Super elastyczny, Napięcie akumulatora: 80, Pojemność akumulatora: 735

      Wózki elektryczne
      2013 2 919 h
      Polska, Jaktorów

      85 000 PLN
    • Promocja
      Toyota 7 FG 45, 2013, Wózki LPGToyota 7 FG 45Stan (1-5): 4, Max. Udźwig: 4500, Środek ciężkości: 60, Podnoszenie (mm): 370, Swobodne podnoszenie: 11.5, Wysokość ze złożonym masztem: 260, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Długość wideł: 120, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Super elastyczny, Moc silnika: 85.66, Pozostało ogumienia przedniego: 90%, Pozostało ogumienia tylnego: 90%

      Wózki LPG
      2013 7 010 h
      Polska, Jaktorów

      127 000 PLN
    • Promocja
      Toyota 8 FG F 30, 2016, Wózki LPGToyota 8FGF30Stan (1-5): 4, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 4x2, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 470, Swobodne podnoszenie: 171, Wysokość ze złożonym masztem: 243.5, Maszt: Triplex / swobodne podnoszenie, Długość wideł: 120, Kabina: Osłona nad głową, Typ ogumienia: Super elastyczny, Pozostało ogumienia przedniego: 90%, Pozostało ogumienia tylnego: 90%

      Wózki LPG
      2016 6 715 h
      Polska, pl, Jaktorów

      83 000 PLN
    • Promocja
      Toyota 8FGKF20, 2008, Wózki LPGToyota 8FGKF20Max. Udźwig: 2000, Podnoszenie (mm): 430, Wysokość ze złożonym masztem: 208.5, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Długość wideł: 120, Kabina: Osłona nad głową, Typ ogumienia: Super elastyczny, Silnik: Toyota 4Y, Moc silnika: 51.67, Pozostało ogumienia przedniego: 50%, Pozostało ogumienia tylnego: 50%

      Wózki LPG
      2008 11 695 h
      Polska, Wrocław

      35 000 PLN
    • Caterpillar GP 40, 2010, Wózki LPGCaterpillar GP 40NStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 4000, Typ ogumienia: Super elastyczny, Liczba kół ze sterowaniem: 2, Liczba napędzanych kół: 2

      Wózki LPG
      2010 893 h
      Polska
      7d

      41 304 PLN
    • Jumbo SHP 40, 2002, Wózki DieslaJumbo SHP 40Stan (1-5): 4, Max. Udźwig: 4000, Podnoszenie (mm): 400, Maszt: Duplex, Kabina: Kabina

      Wózki Diesla
      2002
      Polska
      7d

      38 000 PLN
    •  Wózek widłowy spalinowy YALE GLP16VX E2425, Wózki widłowe inneWózek widłowy spalinowy YALE GLP16VX E2425

      Wózki widłowe inne

      Polska, Grzędy, Al. Krakowska 44
      7d

      61 400 PLN
    • Transmanut TRANSVERSAL 45D, 2011, Wózki DieslaTransmanut TRANSVERSAL 45DStan (1-5): 4, Max. Udźwig: 4500, Maszt: Triplex, Typ ogumienia: Super elastyczny, Kabina: Kabina, Silnik: KUBOTA, Liczba kół ze sterowaniem: 3, Liczba napędzanych kół: 3

      Wózki Diesla
      2011 4 183 h
      Polska
      7d

      65 217 PLN
    • Kalmar DCD 70-6, 2003, Wózki DieslaKalmar DCD 70-6Stan (1-5): 5, Max. Udźwig: 7000, Podnoszenie (mm): 400, Maszt: Duplex

      Wózki Diesla
      2003
      Polska
      7d

      89 000 PLN
    •  Wózek widłowy wysokiego składowania STILL F, Wózki widłowe inneWózek widłowy wysokiego składowania STILL F

      Wózki widłowe inne

      Polska, Słomczyn 81, 05-600 Grójec
      7d

      35 642 PLN
    • Kalmar DCE 80-6, 2011, Wózki DieslaKalmar DCE 80-6Stan (1-5): 5, Max. Udźwig: 8000, Podnoszenie (mm): 370, Maszt: Duplex

      Wózki Diesla
      2011
      Polska
      7d

      189 000 PLN
    • Toyota 6 FD F 30, 1995, Wózki DieslaToyota 6 FD F 30Stan (1-5): 4, Max. Udźwig: 4x2, Podnoszenie (mm): 300, Maszt: Duplex

      Wózki Diesla
      1995
      Polska
      7d

      31 900 PLN
    • Linde H80T, 2008, Wózki LPGLinde H80TStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 8000, Podnoszenie (mm): 370, Wysokość ze złożonym masztem: 270, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Super elastyczny

      Wózki LPG
      2008
      Polska, Żukowo
      7d

      107 000 PLN
    • Toyota 7 FD F 25, 2006, Wózki DieslaToyota 7 FD F 25Stan (1-5): 4, Max. Udźwig: 2500, Podnoszenie (mm): 330, Maszt: Duplex

      Wózki Diesla
      2006
      Polska
      7d

      42 000 PLN
    • Linde H35T, 2014, Wózki LPGLinde H35T Dm TechStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 3500, Podnoszenie (mm): 410, Swobodne podnoszenie: 15, Wysokość ze złożonym masztem: 275, Maszt: Duplex / swobodne podnoszenie, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Super elastyczny

      Wózki LPG
      2014
      Polska, Żukowo
      7d

      66 500 PLN
    • Toyota 6 FD 45, 1997, Wózki DieslaToyota 6 FD 45Stan (1-5): 4, Max. Udźwig: 5000, Podnoszenie (mm): 660, Maszt: Triplex

      Wózki Diesla
      1997
      Polska
      7d

      39 000 PLN
    • Toyota 02-8 FG F 25, 2015, Wózki LPGToyota 02-8FGF25Max. Udźwig: 2500, Podnoszenie (mm): 330, Wysokość ze złożonym masztem: 218, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Kabina: Kabina

      Wózki LPG
      2015 9 160 h
      Polska
      7d

      48 261 PLN
    • Mitsubishi FD70, 2011, Wózki DieslaMitsubishi FD70Max. Udźwig: 7000, Podnoszenie (mm): 330, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Bez pozycjonera, Typ ogumienia: Pełne, Wysokość ze złożonym masztem: 255, Kabina: Brak kabiny/inne, Moc silnika: 85

      Wózki Diesla
      2011
      Polska
      7d

      79 000 PLN
    • Toyota 7 FB MF 30, 2011, Wózki elektryczneToyota 7 FB MF 30Liczba kół: 4, Data ostatniej kontroli: 2019, Stan (1-5): 5, Liczba poprzednich właścicieli: 1, Podnoszenie (mm): 0.33, Wysokość ze złożonym masztem: 0.22, Maszt: Duplex, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Pełne, Liczba kół ze sterowaniem: 2, Liczba napędzanych kół: 2, Pozostało ogumienia przedniego: 90%

      Wózki elektryczne
      2011
      Polska, Godziesze wielkie
      7d

      31 000 PLN
    • Lonking lg 30 dt, 2019, Wózki DieslaLonking lg 30 dtStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 4x2, Podnoszenie (mm): 300, Maszt: Duplex, Pozostało ogumienia przedniego: 100%, Pozostało ogumienia tylnego: 100%

      Wózki Diesla
      2019
      Polska

      51 100 PLN

    Wózki widłowe pojawiły się w produkcji w latach 20-tych ubiegłego stulecia. Pierwszymi producentami były firmy: Clark (obecnie Clark Material Handling Company), Yale & Towne Manufacturing, Gesellschaft für Linde’s Eismachinen (obecnie Linde), Still, Hyster. W latach 50-tych i 60-tych na rynku zaczęły działać kolejne firmy tj. Jungheinrich czy Toyota Material Handling Group. Pierwsze wózki miały napęd silnikowy. Przełomowe w technologii produkcji sprzętu do magazynowania były lata 50-te i 60-te XX wieku. Wtedy to powstały pierwsze wózki widłowe z napędem hydrostatycznym (Linde) oraz elektrycznym, produkowane m.in. przez niemiecką firmę Still.

    Sama podstawowa konstrukcja tych maszyn nie zmieniła się od wielu lat: stalowa rama, podwozie trzy lub czterokołowe, silnik, przeciwaga oraz maszt z widłami. W ostatnich latach konstruktorzy skupili się głównie nad poprawą bezpieczeństwa pracy operatora, ergonomią i komfortem pracy oraz ekologią. Dużą wagę zaczęto przykładać również do designu produktów. Tutaj przoduje firma Linde, która w latach 2005-2008 uzyskała kilka prestiżowych nagród za stylistykę swoich produktów (m.in. nagrody Reddot Design Award). Jeżeli chodzi o jednostki napędowe w tych maszynach to mamy dzisiaj do wyboru silniki spalinowe, elektryczne i gazowe. Firma Still zaczęła w ostatnich latach jako pierwsza seryjnie produkować wózek widłowy z silnikiem hybrydowym (model RX70 Hybrid)

    Zastosowanie

    Podstawowym zadaniem wózka widłowego jest przenoszenie ciężkich przedmiotów z jednego miejsca na drugie Rozwój przemysłu oraz logistyki sprawił, że producenci sprzętu do magazynowania zaczęli modyfikować swoje produkty, tak żeby mogły mieć zastosowanie we wszystkich rodzajach magazynów oraz żeby mogły pracować w różnych warunkach załadunkowych. Dlatego dzisiaj mając magazyn lub firmę logistyczną można wykorzystać nie tylko standardowe wózki unoszące (3-kołowe, 4 kołowe), ale również wózki spełniające bardzo specjalistyczne wymagania. Do takich bez wątpienia należą wózki wysokiego składowania, takie jak np. Still FM14, który może podnosić towary na wysokość 6,5 m, czy też Linde R16, za pomocą którego można „wrzucić” towar na półkę będącą na wysokości 7 m. Towar w magazynie trzeba często kompletować na palecie. Do tego pomocne są wózki nisko unoszące do komplementacji (np. Jungheinrich ECE 220, Still CXM 10, Linde N20). Sprzęt tego typu wyposażony jest najczęściej w silnik elektryczny o zmniejszonej mocy.

    Komplementację towaru można też zrobić na wysokości – wystarczy użyć np. wózka Still EK12 (wysoko unoszący do komplementacji). Ciekawym rodzajem specjalistycznej maszyny magazynowej są wózki czterokierunkowe firmy Combilift. Jest to idealna maszyna dla składów budowlanych, tartaków, która łączy cechy wózka wysokiego składowania oraz wózka bocznego. Taką maszyną bez problemu można przewieźć długie, ciężkie towary i załadować je na samochód ciężarowy. Do przenoszenia ciężkich towarów (4-5 ton) idealnie nadaje się wózek terenowy np. Manitou MC 30. To już spora maszyna, która może dźwigać i przenosić naprawdę duże towary. Ale prawdziwym gigantem w tej kategorii sprzętu są wózki - podnośniki do załadunku kontenerów. W tym segmencie dominują maszyny ze znakiem Kalmar, Terex i Hyster, które podnoszą i przewożą 10 tonowe kontenery niczym piórko.

    Najpopularniejsze wózki widłowe w Polsce.

    Na polskim rynku działają wszyscy najwięksi producenci wózków widłowych. Do najpopularniejszych marek należy bez wątpienia Linde. Model Linde H30 to czterokołowy wózek widłowy, idealny do każdego magazynu. Za pomocą tej maszyny można przenieść 3-tonowy ładunek i postawić go na wysokości ponad 3 m. Wielką popularnością cieszą się również dwa inne modele tego producenta: Linde H25 i Linde H35. Marka ta uchodzi za niezawodną, z szeroko dostępnym serwisem i niezbyt wysokimi kosztami eksploatacji. Ceny używanych wózków widłowych Linde kształtują się pomiędzy 25 000 zł a 40 000 zł, w zależności od modelu, rocznika oraz stanu technicznego.

    Niezwykle popularne w Polsce są również wózki widłowe Toyota, szczególnie model Toyota 7FG, które mają zbliżone parametry techniczne do wózków Linde z serii H30. Popularność japońskiego producenta wynika przede wszystkim ze znanej marki motoryzacyjnej, która tożsama jest z niezawodnością i precyzją wykonania. Cenowo sprzęt Toyoty jest zbliżony do konkurencyjnego Linde (30 000 – 40 000 zł). Trzecią najczęściej spotykaną marką w polskich magazynach jest niemiecki Still R70 - czterokołowy wózek, o udźwigu do 4 ton i 3 metrowym masztem. Użytkownicy cenią w tej marce przede wszystkim niemiecką niezawodność, która jest efektem wieloletniego doświadczenia w produkcji sprzętu do magazynowania. Ceny używanych wózków tej marki kształtują się od 30 000 do 60 000 zł. Oczywiście na polskim rynku nie brakuje dwóch „historycznych” firm produkujących sprzęt do magazynowania – Jungheinrich i Hyster. Mówiąc o „historyczności” mamy na myśli wieloletnie doświadczenie w tej branży, które dzisiaj przekłada się na jakość oraz innowacyjność. W polskich halach magazynowych często możemy spotkać pracujące trzykołowe wózki Jungheinrich EFG 216, czterokołowe Jungheinrich TFG 425 czy też Hyster H7 i Hyster H2.

    Intralogistyka

    Dzisiaj każdy szanujący się magazyn, który sprawnie chce realizować zadania logistyczne musi mieć na wyposażeniu kilka rodzajów specjalistycznych wózków widłowych: do wysokiego składowania, terenowy, boczny, do wąskich przejść itd. Wyzwaniem przyszłości w logistyce jest optymalizacja procesów magazynowych. Takiemu wyzwaniu czoła próbuje stawić Still ze swoim urządzeniem cubeXX. Jest to najprościej mówiąc jeden wózek widłowy zawierający w sobie: wózek komisjonowania poziomego, wózek wysokiego składowania, ciągnik, wózek dwupoziomowy, wózek niskiego unoszenia oraz wózek z przeciwwagą. Still cubeXX to już nie wózek widłowy – to rozwiązanie intralogistyczne. Mały i zwrotny nie potrzebuje dużych przestrzeni pomiędzy regałami. Ekologiczny – wykorzystujący baterię litowo-jonowe. Ergonomiczny – po zakończonej pracy składa się w jeden niepozornie wyglądający sześcian. Tylko, że ten sześcian jest naszpikowany elektroniką i najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. I oczywiście z pięknym designem.