Wyszukiwanie używanego sprzętu

Zamknij » Wyszukiwanie zaawansowane

    Umieść ogłoszenie Kupię
    Liczba ogłoszeń 14 567

    Wózki widłowe używane na sprzedaż

    Wózek jezdniowy podnośnikowy zwany potocznie wózkiem widłowym jest kołowym pojazdem mechanicznym o napędzie silnikowym, który służy do przewozu ciężkich materiałów (do kilkudziesięciu ton) w transporcie bliskim i magazynowaniu. Używany jest przede wszystkim do prac rozładunkowych w magazynach, fabrykach oraz portach. Materiał przeznaczony do przemieszczenia przy pomocy wózka umieszcza się zwykle na drewnianych paletach. Wózki widłowe są dziś obecne w magazynie każdej szanującej się firmy, która stawia na szybką, sprawną i skuteczną realizację zadań logistycznych. Szybki rozwój przemysłu i logistyki wymusił na producentach liczne modyfikacje, których celem jest dostosowanie maszyn do pracy w różnych rodzajach magazynów i w różnych warunkach załadunkowych. Nic więc dziwnego, że w magazynach spotkamy kilka różnych rodzajów tych maszyn, przeznaczonych do pracy w rozmaitych warunkach: do wysokiego składowania, wózki terenowe, boczne oraz do pracy w wąskich miejscach.
    Czytaj więcej Zamknij
    ogłoszenie/strona
    • Toyota 02-7 FG 15, 2002, Wózki LPG

      Toyota 02-7 FG 15Max. Udźwig: 1500, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 300, Maszt: Duplex, Silnik: Toyota

      Wózki LPG
      2002
      Polska, Kęty
      24h

      28 900 PLN
    • Promocja
      Still RX20-20, 2013, Wózki elektryczne

      Still RX20-20Liczba kół: 3, Max. Udźwig: 2000, Maszt: Duplex / swobodne podnoszenie

      Wózki elektryczne
      2013
      Polska, Chodzież

      52 500 PLN
    • Still R70/20, 2006, Wózki LPG

      Still R70/20Max. Udźwig: 2000, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 685, Wysokość ze złożonym masztem: 285, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Moc silnika: 45.59, Waga transportowa: 3500

      Wózki LPG
      2006
      Polska
      7d

      17 000 PLN
    • Linde H50T, 2005, Wózki LPG

      Linde H50TData ostatniej kontroli: 01.2018, Stan (1-5): 4, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 5000, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 650, Wysokość ze złożonym masztem: 435, Maszt: Simplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Długość wideł: 120, Kabina: Kabina, Skrzynia biegów: Hydrostat, Silnik: Volkswagen, Waga transportowa: 6805, Wymiary transportowe (DxSxW): 3.1x2.1x4.35

      Wózki LPG
      2005 17 714 h
      Polska, Mogilany, Poland
      7d

      39 820 PLN
    • Linde H16T, 1999, Wózki LPG

      Linde H16TMax. Udźwig: 1600, Podnoszenie (mm): 310, Wysokość ze złożonym masztem: 210, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Kabina: Osłona nad głową

      Wózki LPG
      1999 11 056 h
      Polska
      7d

      17 929 PLN
    • Kalmar DC 16-1200, 1993, Wózki Diesla

      Kalmar DC 16-1200Max. Udźwig: 16000, Podnoszenie (mm): 500, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Pozycjonowanie i przsuw na boki, Typ ogumienia: Pełne, Kabina: Kabina

      Wózki Diesla
      1993
      Polska
      7d

      125 088 PLN
    • Jungheinrich EFG 220, 2007, Wózki elektryczne

      Jungheinrich EFG 220Max. Udźwig: 2000, Podnoszenie (mm): 650, Wysokość ze złożonym masztem: 280, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: Electric, Moc silnika:

      Wózki elektryczne
      2007 15 176 h
      Polska
      7d

      22 099 PLN
    • Promocja
      Toyota 02-8 FG F 20, 2013, Wózki LPG

      Toyota 02-8 FG F 20Data ostatniej kontroli: 2017, Stan (1-5): 5, Liczba poprzednich właścicieli: 1, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 2000, Podnoszenie (mm): 0.43, Wysokość ze złożonym masztem: 0.2, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Długość wideł: 0.12, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Pełne

      Wózki LPG
      2013 12 000 h
      Polska, Godziesze wielkie

      39 900 PLN
    • Kalmar DCE 90-6, 2007, Wózki Diesla

      Kalmar DCE 90-6Max. Udźwig: 9000, Podnoszenie (mm): 500

      Wózki Diesla
      2007
      Polska, Wrocław
      7d

      99 000 PLN
    • JCB TLT 25 G, 2005, Wózki LPG

      JCB TLT 25 GMax. Udźwig: 2500, Podnoszenie (mm): 410, Maszt: Teleskopowy, Silnik: GM G-3.0L4, Moc silnika: 57.66

      Wózki LPG
      2005
      Polska
      7d

      39 900 PLN
    • Lonking LG20BE nowy gwarancja!, 2018, Wózki elektryczne

      Lonking LG20BE nowy gwarancja!Liczba kół: 4, Max. Udźwig: 2000, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 330, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Długość wideł: 107, Waga transportowa: 3390

      Wózki elektryczne
      2018
      Polska
      7d

      76 000 PLN
    • Lonking LG16BE new forklift!, 2018, Wózki elektryczne

      Lonking LG16BE new forklift!Liczba kół: 4, Max. Udźwig: 1600, Podnoszenie (mm): 330, Swobodne podnoszenie: 14.5, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Napięcie akumulatora: 48, Pojemność akumulatora: 500

      Wózki elektryczne
      2018
      Polska
      7d

      65 900 PLN
    • Mora EP80R, 2009, Wózki elektryczne

      Mora EP80RStan (1-5): 5, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 8000, Podnoszenie (mm): 430, Rok produkcji akumulatora: 2016, Pozostało ogumienia przedniego: 70%

      Wózki elektryczne
      2009 9 800 h
      Polska, 64-020 Jarogniewice
      7d

      145 936 PLN
    • Jungheinrich EFG 216 K, 2012, Wózki elektryczne

      Jungheinrich EFG 216 KMax. Udźwig: 1600, Podnoszenie (mm): 300, Wysokość ze złożonym masztem: 210, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: Electric, Moc silnika:

      Wózki elektryczne
      2012 12 904 h
      Polska
      7d

      27 519 PLN
    • Jungheinrich EFG 216 K, 2012, Wózki widłowe inne

      Jungheinrich EFG 216 KMax. Udźwig: 1600, Podnoszenie (mm): 300, Wysokość ze złożonym masztem: 210, Moc silnika:

      Wózki widłowe inne
      2012 13 395 h
      Polska
      7d

      27 519 PLN
    • Hyster H 4.00 XM-6, 2004, Wózki LPG

      Hyster H 4.00 XM-6Max. Udźwig: 4000, Podnoszenie (mm): 365, Wysokość ze złożonym masztem: 250, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: LPG, Moc silnika:

      Wózki LPG
      2004 8 088 h
      Polska
      7d

      28 353 PLN
    • Hyster H 5.0 FT, 2007, Wózki Diesla

      Hyster H 5.0 FTMax. Udźwig: 5000, Podnoszenie (mm): 450, Wysokość ze złożonym masztem: 320, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: Diesel, Moc silnika:

      Wózki Diesla
      2007 15 674 h
      Polska
      7d

      25 018 PLN
    • Hyster H 4.50 XM, 2004, Wózki Diesla

      Hyster H 4.50 XMMax. Udźwig: 4500, Podnoszenie (mm): 500, Wysokość ze złożonym masztem: 250, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: Diesel, Moc silnika:

      Wózki Diesla
      2004 23 208 h
      Polska
      7d

      24 184 PLN
    • Hyster H 5.0 FT, 2010, Wózki Diesla

      Hyster H 5.0 FTMax. Udźwig: 5000, Podnoszenie (mm): 340, Wysokość ze złożonym masztem: 265, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: Diesel, Moc silnika:

      Wózki Diesla
      2010 16 481 h
      Polska
      7d

      40 028 PLN
    • Toyota 7 FG F 25, 2007, Wózki LPG

      Toyota 7 FG F 25Max. Udźwig: 2500, Podnoszenie (mm): 330, Wysokość ze złożonym masztem: 215, Nośność wideł: Przesuw boczny, Skrzynia biegów: automatyczna

      Wózki LPG
      2007
      Polska, Brzeżnica

      37 000 PLN

    Wózki widłowe pojawiły się w produkcji w latach 20-tych ubiegłego stulecia. Pierwszymi producentami były firmy: Clark (obecnie Clark Material Handling Company), Yale & Towne Manufacturing, Gesellschaft für Linde’s Eismachinen (obecnie Linde), Still, Hyster. W latach 50-tych i 60-tych na rynku zaczęły działać kolejne firmy tj. Jungheinrich czy Toyota Material Handling Group. Pierwsze wózki miały napęd silnikowy. Przełomowe w technologii produkcji sprzętu do magazynowania były lata 50-te i 60-te XX wieku. Wtedy to powstały pierwsze wózki widłowe z napędem hydrostatycznym (Linde) oraz elektrycznym, produkowane m.in. przez niemiecką firmę Still.

    Sama podstawowa konstrukcja tych maszyn nie zmieniła się od wielu lat: stalowa rama, podwozie trzy lub czterokołowe, silnik, przeciwaga oraz maszt z widłami. W ostatnich latach konstruktorzy skupili się głównie nad poprawą bezpieczeństwa pracy operatora, ergonomią i komfortem pracy oraz ekologią. Dużą wagę zaczęto przykładać również do designu produktów. Tutaj przoduje firma Linde, która w latach 2005-2008 uzyskała kilka prestiżowych nagród za stylistykę swoich produktów (m.in. nagrody Reddot Design Award). Jeżeli chodzi o jednostki napędowe w tych maszynach to mamy dzisiaj do wyboru silniki spalinowe, elektryczne i gazowe. Firma Still zaczęła w ostatnich latach jako pierwsza seryjnie produkować wózek widłowy z silnikiem hybrydowym (model RX70 Hybrid)

    Zastosowanie

    Podstawowym zadaniem wózka widłowego jest przenoszenie ciężkich przedmiotów z jednego miejsca na drugie Rozwój przemysłu oraz logistyki sprawił, że producenci sprzętu do magazynowania zaczęli modyfikować swoje produkty, tak żeby mogły mieć zastosowanie we wszystkich rodzajach magazynów oraz żeby mogły pracować w różnych warunkach załadunkowych. Dlatego dzisiaj mając magazyn lub firmę logistyczną można wykorzystać nie tylko standardowe wózki unoszące (3-kołowe, 4 kołowe), ale również wózki spełniające bardzo specjalistyczne wymagania. Do takich bez wątpienia należą wózki wysokiego składowania, takie jak np. Still FM14, który może podnosić towary na wysokość 6,5 m, czy też Linde R16, za pomocą którego można „wrzucić” towar na półkę będącą na wysokości 7 m. Towar w magazynie trzeba często kompletować na palecie. Do tego pomocne są wózki nisko unoszące do komplementacji (np. Jungheinrich ECE 220, Still CXM 10, Linde N20). Sprzęt tego typu wyposażony jest najczęściej w silnik elektryczny o zmniejszonej mocy.

    Komplementację towaru można też zrobić na wysokości – wystarczy użyć np. wózka Still EK12 (wysoko unoszący do komplementacji). Ciekawym rodzajem specjalistycznej maszyny magazynowej są wózki czterokierunkowe firmy Combilift. Jest to idealna maszyna dla składów budowlanych, tartaków, która łączy cechy wózka wysokiego składowania oraz wózka bocznego. Taką maszyną bez problemu można przewieźć długie, ciężkie towary i załadować je na samochód ciężarowy. Do przenoszenia ciężkich towarów (4-5 ton) idealnie nadaje się wózek terenowy np. Manitou MC 30. To już spora maszyna, która może dźwigać i przenosić naprawdę duże towary. Ale prawdziwym gigantem w tej kategorii sprzętu są wózki - podnośniki do załadunku kontenerów. W tym segmencie dominują maszyny ze znakiem Kalmar, Terex i Hyster, które podnoszą i przewożą 10 tonowe kontenery niczym piórko.

    Najpopularniejsze wózki widłowe w Polsce.

    Na polskim rynku działają wszyscy najwięksi producenci wózków widłowych. Do najpopularniejszych marek należy bez wątpienia Linde. Model Linde H30 to czterokołowy wózek widłowy, idealny do każdego magazynu. Za pomocą tej maszyny można przenieść 3-tonowy ładunek i postawić go na wysokości ponad 3 m. Wielką popularnością cieszą się również dwa inne modele tego producenta: Linde H25 i Linde H35. Marka ta uchodzi za niezawodną, z szeroko dostępnym serwisem i niezbyt wysokimi kosztami eksploatacji. Ceny używanych wózków widłowych Linde kształtują się pomiędzy 25 000 zł a 40 000 zł, w zależności od modelu, rocznika oraz stanu technicznego.

    Niezwykle popularne w Polsce są również wózki widłowe Toyota, szczególnie model Toyota 7FG, które mają zbliżone parametry techniczne do wózków Linde z serii H30. Popularność japońskiego producenta wynika przede wszystkim ze znanej marki motoryzacyjnej, która tożsama jest z niezawodnością i precyzją wykonania. Cenowo sprzęt Toyoty jest zbliżony do konkurencyjnego Linde (30 000 – 40 000 zł). Trzecią najczęściej spotykaną marką w polskich magazynach jest niemiecki Still R70 - czterokołowy wózek, o udźwigu do 4 ton i 3 metrowym masztem. Użytkownicy cenią w tej marce przede wszystkim niemiecką niezawodność, która jest efektem wieloletniego doświadczenia w produkcji sprzętu do magazynowania. Ceny używanych wózków tej marki kształtują się od 30 000 do 60 000 zł. Oczywiście na polskim rynku nie brakuje dwóch „historycznych” firm produkujących sprzęt do magazynowania – Jungheinrich i Hyster. Mówiąc o „historyczności” mamy na myśli wieloletnie doświadczenie w tej branży, które dzisiaj przekłada się na jakość oraz innowacyjność. W polskich halach magazynowych często możemy spotkać pracujące trzykołowe wózki Jungheinrich EFG 216, czterokołowe Jungheinrich TFG 425 czy też Hyster H7 i Hyster H2.

    Intralogistyka

    Dzisiaj każdy szanujący się magazyn, który sprawnie chce realizować zadania logistyczne musi mieć na wyposażeniu kilka rodzajów specjalistycznych wózków widłowych: do wysokiego składowania, terenowy, boczny, do wąskich przejść itd. Wyzwaniem przyszłości w logistyce jest optymalizacja procesów magazynowych. Takiemu wyzwaniu czoła próbuje stawić Still ze swoim urządzeniem cubeXX. Jest to najprościej mówiąc jeden wózek widłowy zawierający w sobie: wózek komisjonowania poziomego, wózek wysokiego składowania, ciągnik, wózek dwupoziomowy, wózek niskiego unoszenia oraz wózek z przeciwwagą. Still cubeXX to już nie wózek widłowy – to rozwiązanie intralogistyczne. Mały i zwrotny nie potrzebuje dużych przestrzeni pomiędzy regałami. Ekologiczny – wykorzystujący baterię litowo-jonowe. Ergonomiczny – po zakończonej pracy składa się w jeden niepozornie wyglądający sześcian. Tylko, że ten sześcian jest naszpikowany elektroniką i najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. I oczywiście z pięknym designem.