Wyszukiwanie używanego sprzętu

Zamknij » Wyszukiwanie zaawansowane

    Umieść ogłoszenie Kupię
    Liczba ogłoszeń 14 179

    Wózki widłowe używane na sprzedaż

    Wózek jezdniowy podnośnikowy zwany potocznie wózkiem widłowym jest kołowym pojazdem mechanicznym o napędzie silnikowym, który służy do przewozu ciężkich materiałów (do kilkudziesięciu ton) w transporcie bliskim i magazynowaniu. Używany jest przede wszystkim do prac rozładunkowych w magazynach, fabrykach oraz portach. Materiał przeznaczony do przemieszczenia przy pomocy wózka umieszcza się zwykle na drewnianych paletach. Wózki widłowe są dziś obecne w magazynie każdej szanującej się firmy, która stawia na szybką, sprawną i skuteczną realizację zadań logistycznych. Szybki rozwój przemysłu i logistyki wymusił na producentach liczne modyfikacje, których celem jest dostosowanie maszyn do pracy w różnych rodzajach magazynów i w różnych warunkach załadunkowych. Nic więc dziwnego, że w magazynach spotkamy kilka różnych rodzajów tych maszyn, przeznaczonych do pracy w rozmaitych warunkach: do wysokiego składowania, wózki terenowe, boczne oraz do pracy w wąskich miejscach.
    Czytaj więcej Zamknij
    ogłoszenie/strona
    • Promocja
      Toyota 02-7 FG A 50, 2010, Wózki LPG

      Toyota 02-7FGA50 VIDEO jak Nissan Komatsu,FG50,FG45.FGF50Stan (1-5): 5, Max. Udźwig: 5000, Środek ciężkości: 60, Podnoszenie (mm): 330, Maszt: Duplex, Liczba kół ze sterowaniem: 2, Liczba napędzanych kół: 2

      Wózki LPG
      2010 1 495 h
      Polska, Kety

      59 000 PLN
    • Promocja
      Komatsu FD35, 2008, Wózki Diesla

      Komatsu FD35-T-10,FD40 Diesel 4000 kgStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 4000, Podnoszenie (mm): 330

      Wózki Diesla
      2008 4 708 h
      Polska, Kęty

      39 000 PLN
    • Promocja
      Nissan FD02A25PQ, 2002, Wózki Diesla

      Nissan FD02A25PQMax. Udźwig: 2500, Podnoszenie (mm): 370, Środek ciężkości: 50

      Wózki Diesla
      2002 10 244 h
      Polska, Kozy

      29 500 PLN
    • Promocja
      Manitou MSI 50, 1998, Wózki Diesla

      Manitou MSI50Stan (1-5): 4, Max. Udźwig: 5000, Podnoszenie (mm): 400, Maszt: Duplex, Silnik: Perkins

      Wózki Diesla
      1998
      Polska, Kozy

      39 000 PLN
    • DAN Truck 9670, 2009, Wózki widłowe inne

      DAN Truck 9670Napęd: Inne

      Wózki widłowe inne
      2009 10 000 h
      Polska, pl, Katowice
      24h

      98 950 PLN
    • Promocja
      Toyota 8 FB ET 15, 2011, Wózki elektryczne

      Toyota 8FBET15,8FB15Liczba kół: 3, Stan (1-5): 4, Max. Udźwig: 1500, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 300, Maszt: Duplex / swobodne podnoszenie

      Wózki elektryczne
      2011 11 000 h
      Polska, Kozy

      22 000 PLN
    • Linde H80T, 2012, Wózki widłowe inne

      Linde H80TNapęd: Inne

      Wózki widłowe inne
      2012 27 500 h
      Polska, pl, Białystok
      24h

      174 900 PLN
    • Linde H80T-1100, 2009, Wózki widłowe inne

      Linde H80T-1100Napęd: Inne

      Wózki widłowe inne
      2009 5 000 h
      Polska, pl, Pszczyna-Łąka
      24h

      155 000 PLN
    • Hubtex DQ 45, 2009, Wózki LPG

      Hubtex DQ 45, Combilift C4000,C4500,DQ40Stan (1-5): 5, Max. Udźwig: 4500, Podnoszenie (mm): 450, Maszt: Duplex, Długość wideł: 120, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Super elastyczny

      Wózki LPG
      2009 8 000 h
      Polska, Kęty
      7d

      119 000 PLN
    • Linde H80D900, 2013, Wózki widłowe inne

      Linde H80D-900Napęd: Inne

      Wózki widłowe inne
      2013 15 500 h
      Polska, pl, Białystok
      7d

      214 900 PLN
    • Linde H80T900, 2015, Wózki LPG

      Linde [2015] LINDE H80T-900, LPG 8ton/900 positionerStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 8000, Podnoszenie (mm): 370, Swobodne podnoszenie: Nie, Wysokość ze złożonym masztem: Nie, Maszt: Simplex, Nośność wideł: Nie, Długość wideł: Nie, Typ ogumienia: Terenowy, Napięcie akumulatora: Nie

      Wózki LPG
      2015 16 900 h
      Polska
      7d

      186 000 PLN
    • Linde H50T, 2007, Wózki LPG

      Linde [2007] LINDE H50T LPG 5ton side shiftStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 5000, Swobodne podnoszenie: Nie, Maszt: Simplex, Nośność wideł: Nie, Typ ogumienia: Terenowy

      Wózki LPG
      2007 41 000 h
      Polska
      7d

      49 000 PLN
    • Doosan PRO 5, 2008, Wózki LPG

      Doosan PRO 5

      Wózki LPG
      2008
      Polska, Kraków
      7d

      30 000 PLN
    • Linde H35T, 2005, Wózki LPG

      Linde H35TMax. Udźwig: 3500, Podnoszenie (mm): 645, Wysokość ze złożonym masztem: 285, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Przesuw boczny

      Wózki LPG
      2005 12 993 h
      Polska
      7d

      32 110 PLN
    • Linde H40D, 2011, Wózki Diesla

      Linde [2011] LINDE H40D DIESEL 4tony side shiftStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 4000, Podnoszenie (mm): 440, Swobodne podnoszenie: Nie, Maszt: Simplex, Nośność wideł: Nie, Typ ogumienia: Terenowy

      Wózki Diesla
      2011 12 600 h
      Polska
      7d

      54 000 PLN
    • Promocja
      Kalmar DCD 12-1200, 1998, Wózki Diesla

      Kalmar DCD 12-1200 Z POLSKIMax. Udźwig: 12000

      Wózki Diesla
      1998
      Polska

      84 000 PLN
    • Linde H60T-03, 2007, Wózki LPG

      Linde H60T-03Max. Udźwig: 6000, Podnoszenie (mm): 450, Wysokość ze złożonym masztem: 320, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Pozycjonowanie i przsuw na boki, Kabina: Kabina

      Wózki LPG
      2007 13 412 h
      Polska
      7d

      55 658 PLN
    • Linde H80D900, 2014, Wózki Diesla

      Linde [2014] LINDE H80D-900, DIESEL 8ton/900 positionerStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 8000, Podnoszenie (mm): 370, Swobodne podnoszenie: Nie, Maszt: Simplex, Nośność wideł: Nie, Typ ogumienia: Terenowy

      Wózki Diesla
      2014 16 500 h
      Polska
      7d

      195 000 PLN
    • Linde H80D900, 2014, Wózki Diesla

      Linde [2014] LINDE H80D-900, DIESEL 8ton/900 triplex 5,4Stan (1-5): 5, Max. Udźwig: 8000, Podnoszenie (mm): 540, Swobodne podnoszenie: Nie, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Nie, Typ ogumienia: Terenowy, Długość wideł: Nie, Wysokość ze złożonym masztem: Nie, Napięcie akumulatora: Nie

      Wózki Diesla
      2014 16 500 h
      Polska
      7d

      270 000 PLN
    • Promocja
      SMV SL 16-1200 A V, 1999, Wózki Diesla

      SMV SL 16-1200 A VMax. Udźwig: 16000

      Wózki Diesla
      1999
      Polska

      84 000 PLN

    Wózki widłowe pojawiły się w produkcji w latach 20-tych ubiegłego stulecia. Pierwszymi producentami były firmy: Clark (obecnie Clark Material Handling Company), Yale & Towne Manufacturing, Gesellschaft für Linde’s Eismachinen (obecnie Linde), Still, Hyster. W latach 50-tych i 60-tych na rynku zaczęły działać kolejne firmy tj. Jungheinrich czy Toyota Material Handling Group. Pierwsze wózki miały napęd silnikowy. Przełomowe w technologii produkcji sprzętu do magazynowania były lata 50-te i 60-te XX wieku. Wtedy to powstały pierwsze wózki widłowe z napędem hydrostatycznym (Linde) oraz elektrycznym, produkowane m.in. przez niemiecką firmę Still.

    Sama podstawowa konstrukcja tych maszyn nie zmieniła się od wielu lat: stalowa rama, podwozie trzy lub czterokołowe, silnik, przeciwaga oraz maszt z widłami. W ostatnich latach konstruktorzy skupili się głównie nad poprawą bezpieczeństwa pracy operatora, ergonomią i komfortem pracy oraz ekologią. Dużą wagę zaczęto przykładać również do designu produktów. Tutaj przoduje firma Linde, która w latach 2005-2008 uzyskała kilka prestiżowych nagród za stylistykę swoich produktów (m.in. nagrody Reddot Design Award). Jeżeli chodzi o jednostki napędowe w tych maszynach to mamy dzisiaj do wyboru silniki spalinowe, elektryczne i gazowe. Firma Still zaczęła w ostatnich latach jako pierwsza seryjnie produkować wózek widłowy z silnikiem hybrydowym (model RX70 Hybrid)

    Zastosowanie

    Podstawowym zadaniem wózka widłowego jest przenoszenie ciężkich przedmiotów z jednego miejsca na drugie Rozwój przemysłu oraz logistyki sprawił, że producenci sprzętu do magazynowania zaczęli modyfikować swoje produkty, tak żeby mogły mieć zastosowanie we wszystkich rodzajach magazynów oraz żeby mogły pracować w różnych warunkach załadunkowych. Dlatego dzisiaj mając magazyn lub firmę logistyczną można wykorzystać nie tylko standardowe wózki unoszące (3-kołowe, 4 kołowe), ale również wózki spełniające bardzo specjalistyczne wymagania. Do takich bez wątpienia należą wózki wysokiego składowania, takie jak np. Still FM14, który może podnosić towary na wysokość 6,5 m, czy też Linde R16, za pomocą którego można „wrzucić” towar na półkę będącą na wysokości 7 m. Towar w magazynie trzeba często kompletować na palecie. Do tego pomocne są wózki nisko unoszące do komplementacji (np. Jungheinrich ECE 220, Still CXM 10, Linde N20). Sprzęt tego typu wyposażony jest najczęściej w silnik elektryczny o zmniejszonej mocy.

    Komplementację towaru można też zrobić na wysokości – wystarczy użyć np. wózka Still EK12 (wysoko unoszący do komplementacji). Ciekawym rodzajem specjalistycznej maszyny magazynowej są wózki czterokierunkowe firmy Combilift. Jest to idealna maszyna dla składów budowlanych, tartaków, która łączy cechy wózka wysokiego składowania oraz wózka bocznego. Taką maszyną bez problemu można przewieźć długie, ciężkie towary i załadować je na samochód ciężarowy. Do przenoszenia ciężkich towarów (4-5 ton) idealnie nadaje się wózek terenowy np. Manitou MC 30. To już spora maszyna, która może dźwigać i przenosić naprawdę duże towary. Ale prawdziwym gigantem w tej kategorii sprzętu są wózki - podnośniki do załadunku kontenerów. W tym segmencie dominują maszyny ze znakiem Kalmar, Terex i Hyster, które podnoszą i przewożą 10 tonowe kontenery niczym piórko.

    Najpopularniejsze wózki widłowe w Polsce.

    Na polskim rynku działają wszyscy najwięksi producenci wózków widłowych. Do najpopularniejszych marek należy bez wątpienia Linde. Model Linde H30 to czterokołowy wózek widłowy, idealny do każdego magazynu. Za pomocą tej maszyny można przenieść 3-tonowy ładunek i postawić go na wysokości ponad 3 m. Wielką popularnością cieszą się również dwa inne modele tego producenta: Linde H25 i Linde H35. Marka ta uchodzi za niezawodną, z szeroko dostępnym serwisem i niezbyt wysokimi kosztami eksploatacji. Ceny używanych wózków widłowych Linde kształtują się pomiędzy 25 000 zł a 40 000 zł, w zależności od modelu, rocznika oraz stanu technicznego.

    Niezwykle popularne w Polsce są również wózki widłowe Toyota, szczególnie model Toyota 7FG, które mają zbliżone parametry techniczne do wózków Linde z serii H30. Popularność japońskiego producenta wynika przede wszystkim ze znanej marki motoryzacyjnej, która tożsama jest z niezawodnością i precyzją wykonania. Cenowo sprzęt Toyoty jest zbliżony do konkurencyjnego Linde (30 000 – 40 000 zł). Trzecią najczęściej spotykaną marką w polskich magazynach jest niemiecki Still R70 - czterokołowy wózek, o udźwigu do 4 ton i 3 metrowym masztem. Użytkownicy cenią w tej marce przede wszystkim niemiecką niezawodność, która jest efektem wieloletniego doświadczenia w produkcji sprzętu do magazynowania. Ceny używanych wózków tej marki kształtują się od 30 000 do 60 000 zł. Oczywiście na polskim rynku nie brakuje dwóch „historycznych” firm produkujących sprzęt do magazynowania – Jungheinrich i Hyster. Mówiąc o „historyczności” mamy na myśli wieloletnie doświadczenie w tej branży, które dzisiaj przekłada się na jakość oraz innowacyjność. W polskich halach magazynowych często możemy spotkać pracujące trzykołowe wózki Jungheinrich EFG 216, czterokołowe Jungheinrich TFG 425 czy też Hyster H7 i Hyster H2.

    Intralogistyka

    Dzisiaj każdy szanujący się magazyn, który sprawnie chce realizować zadania logistyczne musi mieć na wyposażeniu kilka rodzajów specjalistycznych wózków widłowych: do wysokiego składowania, terenowy, boczny, do wąskich przejść itd. Wyzwaniem przyszłości w logistyce jest optymalizacja procesów magazynowych. Takiemu wyzwaniu czoła próbuje stawić Still ze swoim urządzeniem cubeXX. Jest to najprościej mówiąc jeden wózek widłowy zawierający w sobie: wózek komisjonowania poziomego, wózek wysokiego składowania, ciągnik, wózek dwupoziomowy, wózek niskiego unoszenia oraz wózek z przeciwwagą. Still cubeXX to już nie wózek widłowy – to rozwiązanie intralogistyczne. Mały i zwrotny nie potrzebuje dużych przestrzeni pomiędzy regałami. Ekologiczny – wykorzystujący baterię litowo-jonowe. Ergonomiczny – po zakończonej pracy składa się w jeden niepozornie wyglądający sześcian. Tylko, że ten sześcian jest naszpikowany elektroniką i najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. I oczywiście z pięknym designem.