Wyszukiwanie używanego sprzętu

Zamknij » Wyszukiwanie zaawansowane

    Umieść ogłoszenie Kupię
    Liczba ogłoszeń 13 175

    Wózki widłowe używane na sprzedaż

    Wózek jezdniowy podnośnikowy zwany potocznie wózkiem widłowym jest kołowym pojazdem mechanicznym o napędzie silnikowym, który służy do przewozu ciężkich materiałów (do kilkudziesięciu ton) w transporcie bliskim i magazynowaniu. Używany jest przede wszystkim do prac rozładunkowych w magazynach, fabrykach oraz portach. Materiał przeznaczony do przemieszczenia przy pomocy wózka umieszcza się zwykle na drewnianych paletach. Wózki widłowe są dziś obecne w magazynie każdej szanującej się firmy, która stawia na szybką, sprawną i skuteczną realizację zadań logistycznych. Szybki rozwój przemysłu i logistyki wymusił na producentach liczne modyfikacje, których celem jest dostosowanie maszyn do pracy w różnych rodzajach magazynów i w różnych warunkach załadunkowych. Nic więc dziwnego, że w magazynach spotkamy kilka różnych rodzajów tych maszyn, przeznaczonych do pracy w rozmaitych warunkach: do wysokiego składowania, wózki terenowe, boczne oraz do pracy w wąskich miejscach.
    Czytaj więcej Zamknij
    ogłoszenie/strona
    • Komatsu FG 25 T-16, 2006, Wózki LPG

      Komatsu FG25T-16Max. Udźwig: 2500, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 300, Wysokość ze złożonym masztem: 200, Maszt: Duplex

      Wózki LPG
      2006
      Polska, Kęty
      24h

      37 500 PLN
    • SMV SL 16-1200, 1999, Wózki Diesla

      SMV sl 16-1200 aMax. Udźwig: 16000

      Wózki Diesla
      1999
      Polska
      7d

      89 000 PLN
    •  Paper clamp Auramo RA-150NJ, 2007, Wózki Diesla

      Paper clamp Auramo RA-150NJMax. Udźwig: 1500, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: Diesel, Moc silnika:

      Wózki Diesla
      2007
      Polska
      24h

      12 005 PLN
    • Toyota 02-7 FD 35, 2003, Wózki Diesla

      Toyota 02-7 FD 35Max. Udźwig: 4000, Podnoszenie (mm): 330, Maszt: Duplex, Wysokość ze złożonym masztem: 225, Kabina: Kabina

      Wózki Diesla
      2003
      Polska
      7d

      38 588 PLN
    • Kalmar -GCD 80-9, 2005, Wózki widłowe inne

      Kalmar -GCD 80-9Napęd: Inne

      Wózki widłowe inne
      2005 4 315 h
      Polska, pl
      7d

      109 998 PLN
    • Linde H35T, 2008, Wózki LPG

      Linde H35TStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 3500, Podnoszenie (mm): 480, Swobodne podnoszenie: 15, Wysokość ze złożonym masztem: 275, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Super elastyczny

      Wózki LPG
      2008
      Polska, Żukowo
      7d

      42 500 PLN
    • Toyota 8 FB MT 35, 2014, Wózki elektryczne

      Toyota 8 FB MT 35Liczba kół: 4, Data ostatniej kontroli: 2018, Stan (1-5): 5, Max. Udźwig: 3500, Podnoszenie (mm): 0.4, Wysokość ze złożonym masztem: 0.27, Maszt: Duplex, Kabina: Kabina

      Wózki elektryczne
      2014 10 000 h
      Polska, Godziesze wielkie
      7d

      62 900 PLN
    • Linde H30D, 1999, Wózki Diesla

      Linde H30D 351Stan (1-5): 5, Max. Udźwig: 4x2, Podnoszenie (mm): 330, Swobodne podnoszenie: 15, Maszt: Duplex, Typ ogumienia: Super elastyczny, Wysokość ze złożonym masztem: 235

      Wózki Diesla
      1999
      Polska, Żukowo
      7d

      27 900 PLN
    • Toyota 02-8 FD F 15, 2011, Wózki Diesla

      Toyota 02-8 FD F 15Max. Udźwig: 1500, Podnoszenie (mm): 300, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Wysokość ze złożonym masztem: 210

      Wózki Diesla
      2011 8 537 h
      Polska
      7d

      36 444 PLN
    • Linde H20D, 2008, Wózki Diesla

      Linde H20DStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 2000, Podnoszenie (mm): 360, Swobodne podnoszenie: 15, Typ ogumienia: Super elastyczny, Wysokość ze złożonym masztem: 265

      Wózki Diesla
      2008
      Polska, Żukowo
      7d

      34 600 PLN
    • Linde H25T, 2010, Wózki LPG

      Linde H25TStan (1-5): 5, Max. Udźwig: 2500, Podnoszenie (mm): 485, Swobodne podnoszenie: 150, Wysokość ze złożonym masztem: 218, Maszt: Triplex / swobodne podnoszenie, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Super elastyczny

      Wózki LPG
      2010
      Polska, Żukowo
      7d

      36 500 PLN
    • Linde H30T, 2009, Wózki LPG

      Linde H30T 393Stan (1-5): 5, Swobodne podnoszenie: 15, Wysokość ze złożonym masztem: 250, Kabina: Kabina, Typ ogumienia: Super elastyczny

      Wózki LPG
      2009
      Polska, Żukowo
      7d

      46 900 PLN
    • Yale ERP16VT, 2014, Wózki elektryczne

      Yale ERP 16 VT MWBLiczba kół: 3, Data ostatniej kontroli: Kabina przedłużana, Stan (1-5): 5, Liczba poprzednich właścicieli: 1, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 1600, Podnoszenie (mm): 550, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Przesuw wideł na boki, Typ ogumienia: Super elastyczny, Liczba kół ze sterowaniem: 2, Liczba napędzanych kół: 2, Pozostało ogumienia przedniego: 90%

      Wózki elektryczne
      2014 440 h
      Polska, Zgierz
      7d

      49 900 PLN
    • Jungheinrich ETV Q 20, 1998, Wózki elektryczne

      Jungheinrich ETVQ20Max. Udźwig: 2000, Podnoszenie (mm): 560, Wysokość ze złożonym masztem: 260, Skrzynia biegów: Automatic transmission, Silnik: Electric, Moc silnika:

      Wózki elektryczne
      1998 13 836 h
      Polska
      7d

      18 437 PLN
    • Nexen H 2,5 GAZ ,2004 ROK, Wózki widłowe inne

      Nexen H 2,5 GAZ ,2004 ROK

      Wózki widłowe inne

      Polska
      7d

      16 000 PLN
    •  CT POWER (Toyota Industries Corporation) FG35 Silv, 2018, Wózki LPG

      CT POWER (Toyota Industries Corporation) FG35 SilvData ostatniej kontroli: 26-01-2018, Stan (1-5): 5, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 3500, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 500, Swobodne podnoszenie: 165, Wysokość ze złożonym masztem: 225, Maszt: Triplex, Długość wideł: 120, Typ ogumienia: Pneumatyczne, Skrzynia biegów: automat, Silnik: Nissan K25, Moc silnika: 59.27, Napięcie akumulatora: 12, Liczba napędzanych kół: 2

      Wózki LPG
      2018
      Polska, Olsztyn

      71 000 PLN
    • Linde E16C, 2010, Wózki elektryczne

      Linde E16C-01 Side shiftData ostatniej kontroli: 12.2017, Stan (1-5): 5, Umowa serwisowa: Tak, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 1600, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 279, Swobodne podnoszenie: 133, Wysokość ze złożonym masztem: 196, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Długość wideł: 80, Skrzynia biegów: Hydrostat, Waga transportowa: 2600, Wymiary transportowe (DxSxW): 1.85 x 1.1 x 1.96

      Wózki elektryczne
      2010 2 284 h
      Polska, Mogilany, Poland

      37 945 PLN
    • Toyota 02-8 FG F 15, 2018, Wózki LPG

      Toyota 02-8 FG F 18Stan (1-5): 5, Certyfikat CE : Tak, Max. Udźwig: 1800, Środek ciężkości: 50, Podnoszenie (mm): 330, Swobodne podnoszenie: 12.5, Wysokość ze złożonym masztem: 214.5, Maszt: Duplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Długość wideł: 120, Kabina: Osłona nad głową, Typ ogumienia: Pneumatyczne, Skrzynia biegów: AUTOMATYCZNA, Silnik: TOYOTA 4Y, Moc silnika: 51.67, Gwarancja: 60 miesięcy /

      Wózki LPG
      2018 1 h
      Polska, Lisi Ogon / Łochowo

      72 900 PLN
    • Linde H30D, 2008, Wózki Diesla

      Linde H30D PYROBANStan (1-5): 4, Max. Udźwig: 4x2, Podnoszenie (mm): 590, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Typ ogumienia: Super elastyczny, Silnik: vw, Pozostało ogumienia przedniego: 50%, Pozostało ogumienia tylnego: 50%, Liczba kół ze sterowaniem: 2, Liczba napędzanych kół: 2

      Wózki Diesla
      2008 4 251 h
      Polska

      51 451 PLN
    • Linde H20T, 2011, Wózki LPG

      Linde H20T-01Max. Udźwig: 2000, Podnoszenie (mm): 500, Wysokość ze złożonym masztem: 225, Maszt: Triplex, Nośność wideł: Przesuw boczny, Kabina: Osłona nad głową

      Wózki LPG
      2011 6 561 h
      Polska

      44 162 PLN

    Wózki widłowe pojawiły się w produkcji w latach 20-tych ubiegłego stulecia. Pierwszymi producentami były firmy: Clark (obecnie Clark Material Handling Company), Yale & Towne Manufacturing, Gesellschaft für Linde’s Eismachinen (obecnie Linde), Still, Hyster. W latach 50-tych i 60-tych na rynku zaczęły działać kolejne firmy tj. Jungheinrich czy Toyota Material Handling Group. Pierwsze wózki miały napęd silnikowy. Przełomowe w technologii produkcji sprzętu do magazynowania były lata 50-te i 60-te XX wieku. Wtedy to powstały pierwsze wózki widłowe z napędem hydrostatycznym (Linde) oraz elektrycznym, produkowane m.in. przez niemiecką firmę Still.

    Sama podstawowa konstrukcja tych maszyn nie zmieniła się od wielu lat: stalowa rama, podwozie trzy lub czterokołowe, silnik, przeciwaga oraz maszt z widłami. W ostatnich latach konstruktorzy skupili się głównie nad poprawą bezpieczeństwa pracy operatora, ergonomią i komfortem pracy oraz ekologią. Dużą wagę zaczęto przykładać również do designu produktów. Tutaj przoduje firma Linde, która w latach 2005-2008 uzyskała kilka prestiżowych nagród za stylistykę swoich produktów (m.in. nagrody Reddot Design Award). Jeżeli chodzi o jednostki napędowe w tych maszynach to mamy dzisiaj do wyboru silniki spalinowe, elektryczne i gazowe. Firma Still zaczęła w ostatnich latach jako pierwsza seryjnie produkować wózek widłowy z silnikiem hybrydowym (model RX70 Hybrid)

    Zastosowanie

    Podstawowym zadaniem wózka widłowego jest przenoszenie ciężkich przedmiotów z jednego miejsca na drugie Rozwój przemysłu oraz logistyki sprawił, że producenci sprzętu do magazynowania zaczęli modyfikować swoje produkty, tak żeby mogły mieć zastosowanie we wszystkich rodzajach magazynów oraz żeby mogły pracować w różnych warunkach załadunkowych. Dlatego dzisiaj mając magazyn lub firmę logistyczną można wykorzystać nie tylko standardowe wózki unoszące (3-kołowe, 4 kołowe), ale również wózki spełniające bardzo specjalistyczne wymagania. Do takich bez wątpienia należą wózki wysokiego składowania, takie jak np. Still FM14, który może podnosić towary na wysokość 6,5 m, czy też Linde R16, za pomocą którego można „wrzucić” towar na półkę będącą na wysokości 7 m. Towar w magazynie trzeba często kompletować na palecie. Do tego pomocne są wózki nisko unoszące do komplementacji (np. Jungheinrich ECE 220, Still CXM 10, Linde N20). Sprzęt tego typu wyposażony jest najczęściej w silnik elektryczny o zmniejszonej mocy.

    Komplementację towaru można też zrobić na wysokości – wystarczy użyć np. wózka Still EK12 (wysoko unoszący do komplementacji). Ciekawym rodzajem specjalistycznej maszyny magazynowej są wózki czterokierunkowe firmy Combilift. Jest to idealna maszyna dla składów budowlanych, tartaków, która łączy cechy wózka wysokiego składowania oraz wózka bocznego. Taką maszyną bez problemu można przewieźć długie, ciężkie towary i załadować je na samochód ciężarowy. Do przenoszenia ciężkich towarów (4-5 ton) idealnie nadaje się wózek terenowy np. Manitou MC 30. To już spora maszyna, która może dźwigać i przenosić naprawdę duże towary. Ale prawdziwym gigantem w tej kategorii sprzętu są wózki - podnośniki do załadunku kontenerów. W tym segmencie dominują maszyny ze znakiem Kalmar, Terex i Hyster, które podnoszą i przewożą 10 tonowe kontenery niczym piórko.

    Najpopularniejsze wózki widłowe w Polsce.

    Na polskim rynku działają wszyscy najwięksi producenci wózków widłowych. Do najpopularniejszych marek należy bez wątpienia Linde. Model Linde H30 to czterokołowy wózek widłowy, idealny do każdego magazynu. Za pomocą tej maszyny można przenieść 3-tonowy ładunek i postawić go na wysokości ponad 3 m. Wielką popularnością cieszą się również dwa inne modele tego producenta: Linde H25 i Linde H35. Marka ta uchodzi za niezawodną, z szeroko dostępnym serwisem i niezbyt wysokimi kosztami eksploatacji. Ceny używanych wózków widłowych Linde kształtują się pomiędzy 25 000 zł a 40 000 zł, w zależności od modelu, rocznika oraz stanu technicznego.

    Niezwykle popularne w Polsce są również wózki widłowe Toyota, szczególnie model Toyota 7FG, które mają zbliżone parametry techniczne do wózków Linde z serii H30. Popularność japońskiego producenta wynika przede wszystkim ze znanej marki motoryzacyjnej, która tożsama jest z niezawodnością i precyzją wykonania. Cenowo sprzęt Toyoty jest zbliżony do konkurencyjnego Linde (30 000 – 40 000 zł). Trzecią najczęściej spotykaną marką w polskich magazynach jest niemiecki Still R70 - czterokołowy wózek, o udźwigu do 4 ton i 3 metrowym masztem. Użytkownicy cenią w tej marce przede wszystkim niemiecką niezawodność, która jest efektem wieloletniego doświadczenia w produkcji sprzętu do magazynowania. Ceny używanych wózków tej marki kształtują się od 30 000 do 60 000 zł. Oczywiście na polskim rynku nie brakuje dwóch „historycznych” firm produkujących sprzęt do magazynowania – Jungheinrich i Hyster. Mówiąc o „historyczności” mamy na myśli wieloletnie doświadczenie w tej branży, które dzisiaj przekłada się na jakość oraz innowacyjność. W polskich halach magazynowych często możemy spotkać pracujące trzykołowe wózki Jungheinrich EFG 216, czterokołowe Jungheinrich TFG 425 czy też Hyster H7 i Hyster H2.

    Intralogistyka

    Dzisiaj każdy szanujący się magazyn, który sprawnie chce realizować zadania logistyczne musi mieć na wyposażeniu kilka rodzajów specjalistycznych wózków widłowych: do wysokiego składowania, terenowy, boczny, do wąskich przejść itd. Wyzwaniem przyszłości w logistyce jest optymalizacja procesów magazynowych. Takiemu wyzwaniu czoła próbuje stawić Still ze swoim urządzeniem cubeXX. Jest to najprościej mówiąc jeden wózek widłowy zawierający w sobie: wózek komisjonowania poziomego, wózek wysokiego składowania, ciągnik, wózek dwupoziomowy, wózek niskiego unoszenia oraz wózek z przeciwwagą. Still cubeXX to już nie wózek widłowy – to rozwiązanie intralogistyczne. Mały i zwrotny nie potrzebuje dużych przestrzeni pomiędzy regałami. Ekologiczny – wykorzystujący baterię litowo-jonowe. Ergonomiczny – po zakończonej pracy składa się w jeden niepozornie wyglądający sześcian. Tylko, że ten sześcian jest naszpikowany elektroniką i najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. I oczywiście z pięknym designem.