Jesteś tutaj:    Mascus Polska

Najczęściej zadawane pytania

1. Co to jest Mascus?

  • Mascus jest międzynarodową internetową giełdą używanego sprzętu ciężkiego oraz pojazdów użytkowych.
  • Mascus oferuje niezależne rozwiązania dla wszystkich, którzy cenią sobie duży wybór, elastyczność i szybkość w kupowaniu i sprzedawaniu używanego sprzętu.


2. Jak działa Mascus?

  • Korzystanie z serwisu Mascus jest bardzo proste, zarówno dla kupujących jak i sprzedających
  • W serwisie Mascus można znaleźć ogłoszenia używanego sprzętu ciężkiego z całego świata. Dbamy o to, żeby oferta była jak najszersza oraz aktualna
  • Ideą serwisu jest łączenie kupujących i sprzedających, umożliwienie im negocjacji określających warunki sprzedaży / kupna, płatności itp. Mascus nie jest stroną w tych transakcjach.

3. Kto może kupić sprzęt, który jest publikowany w serwisie Mascus?

  • Każdy - zarówno osoby prywatne jak i firmy.

4. Czy przeglądanie ofert w serwisie Mascus jest płatne?

  • Nie, wyszukiwanie ofert w serwisie Mascus jest bezpłatne

5. Jak mogę skontaktować się ze sprzedającym?

  • Jeżeli znajdziesz produkt, który interesuje Cię i odpowiada Twoim oczekiwaniom, powinieneś skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym (telefonicznie, mailem). Dane kontaktowe do sprzedającego znajdują się na karcie produktowej (przy każdym ogłoszeniu). Jeżeli kupujesz maszyny częściej, zachęcamy do bezpłatnej rejestracji , która daje dostęp do większej ilości narzędzi ułatwiających wyszukiwanie ofert.

6. W jaki sposób mogę zapłacić za zakupioną maszynę?

  • Warunki płatności ustalasz ze sprzedającym. Pieniądze trafiają bezpośrednio do sprzedającego
  • Mascus nie jest stroną transakcji, więc nie pobiera żadnych opłat z tytułu takiej transakcji.

7. Jaka jest różnica pomiędzy ogłoszeniem prywatnym a ogłoszeniem umieszczonym w ramach abonamentu?

  • Ogłoszenia umieszczane przez klientów, którzy podpisują umowy abonamentowe z Mascus są widoczne w serwisie w ciągu godziny. Podobnie ze zmianami dokonywanymi w już umieszczonym ogłoszeniu – są aktualizowane również w ciągu godziny.
  • Ogłoszenia prywatne są sprawdzane przez serwis Mascus w celu wyeliminowania oszustw i fałszerstw. Taka procedura bezpieczeństwa może potrwać do 72 godzin i w tym czasie ogłoszenie prywatne (lub zmiana dokonywana w takim ogłoszeniu) nie będzie widoczne w serwisie. Po akceptacji osoba umieszczająca ogłoszenie otrzyma e-maila potwierdzającego umieszczenie ogłoszenia w serwisie.
  • Oprócz tego klienci abonamentowi mają dodatkowo opcję umieszczenia logo swojej firmy na karcie produktowej, jak również przy ogłoszeniach na liście wyszukiwania.

8. Kto może sprzedawać za pośrednictwem serwisu Mascus?

  • Każdy może umieścić ogłoszenie sprzedam w serwisie Mascus.
  • W większości przypadków maszyny sprzedają dealerzy znanych marek. Ale sprzedawcą może być również osoba prywatna, przedsiębiorstwo lub firma finansowa. Dane sprzedającego są umieszczane przy każdym ogłoszeniu

9. Czy kupujący z zagranicy mogą oglądać moje ogłoszenia?

  • Tak, mogą. Ogłoszenia publikowane są na wszystkich narodowych stronach Mascus na całym świecie.
  • Kupujący ma możliwość wybrania języka, w jakim chce, żeby ogłoszenie było wyświetlane. Podobnie z walutą, w której określana jest cena maszyny.

10. Ile kosztuje umieszczanie ogłoszeń w serwisie Mascus?

  • Ogłoszenie prywatne kosztuje 11 zł brutto (przy płatności SMS-em cena 23,18 zł brutto)
  • Abonamenty dla firm (większa ilość ogłoszeń) są zależne od zakresu współpracy i ilości ogłoszeń
  • Ogłoszenie prywatne jest widoczne w serwisie po jego opłaceniu
  • Za ogłoszenie prywatne można zapłacić przelewem, kartą kredytową lub SMS-em
  • Za ogłoszenia abonamentowe płatność jest raz w miesiącu
  • Każde ogłoszenie jest widoczne w serwisie 60 dni chyba, że wcześniej maszyna zostanie sprzedana
  • Kliknij tutaj , żeby stworzyć konto

11. Jak mogę otrzymać fakturę VAT za opłacone ogłoszenie?

  • Przy podawaniu ogłoszenia, przed dokonaniem płatności należy odznaczyć pole “Chcę fakturę”. Po dokonaniu zapłaty faktura zostanie wysłana automatycznie na skrzynkę e-mail.

12. Dlaczego powinienem zarejestrować się jako użytkownik Mascus?

  • Rejestracja jest bezpłatna i bardzo prosta.
  • Zarejestrowany użytkownik ma spersonalizowaną wersję strony głównej, którą może ustawiać tak, żeby odpowiadała indywidualnym potrzebom. Na przykład można tworzyć i edytować listy „Ulubione”, porównywać oferty itp.

13. Jak szukać maszyn w serwisie Mascus?

  • Żeby znaleźć interesującą maszynę / ciężarówkę można wpisać markę lub model w okienku wyszukiwarki lub wybrać produkt ze spisu kategorii (np. traktory).
  • Jeżeli znajdziesz kilka interesujących Cię ogłoszeń, możesz użyć narzędzia do porównywania ofert.
  • Jeżeli nie znajdziesz produktu, który Cię interesuje, możesz umieścić bezpłatne ogłoszenie “Kupię”. Zostanie ono wysłane natychmiast do dealerów używanego sprzętu. Jeżeli w międzyczasie pojawi się ogłoszenie, które spełnia Twoje kryteria, zostaniesz o tym powiadomiony mailem.
  • Jeżeli znajdziesz interesującą Cię maszynę, kontaktuj się bezpośrednio ze sprzedającym. Dane kontaktowe do sprzedającego są zawsze umieszczone przy ogłoszeniu, na karcie produktowej.

14. Jak wrócić na stronę startową?

  • Na stronę startową można wrócić w bardzo prosty sposób, klikając zakładkę “Kupię”, która znajduje się w górnej części strony.

15. Jak często należy odwiedzać serwis Mascus?

  • Codziennie. Każdego dnia w serwisie umieszczane są nowe ogłoszenia z całego świata.
  • Naszym priorytetem jest dbanie o profesjonalizm strony (zarówno związany z ogłoszeniami, jak również funkcjonalnością). Dążymy do tego, żeby korzystanie z serwisu zabierało jak najmniej czasu.

16. Jakie usługi można znaleźć w serwisie Mascus?

  • Mascus współpracuje z kilkoma firmami transportowymi i finansowymi, do których można wysłać zapytanie o koszty transportu i finansowania konkretnych maszyn, znalezionych na Mascus.

17. Jak korzystać z usług finansowych w serwisie Mascus?

  • Szacunkowe koszty finansowania zakupu maszyny możesz wyliczyć używając kalkulatora finansowego, który obsługiwany jest przez naszych partnerów finansowych.
  • Możesz wysłać z serwisu Mascus zapytanie ofertowe bezpośrednio do firmy finansowej.
  • Wszelkie szczegóły związane z finansowaniem ustalasz bezpośrednio z firmą finansową, Mascus nie pośredniczy w tych usługach.

18. Czy mogę poprzez serwis Mascus zorganizować transport zakupionej maszyny?

  • Mascus nie świadczy usług transportowych, nie pośredniczy również w ich organizacji, ale możesz wysłać zapytanie ofertowe to firm transportowych, które współpracują z nami.
  • Wszelkie szczegóły związane z transportem ustalasz bezpośrednio z firmą transportową.

19. Zapomniałem hasła. Co mam zrobić?

  • Jeżeli zapomniałeś hasła - kliknij na link “Zapomniałeś hasła?” Następnie wpisz adres email do siebie (taki sam, jaki podałeś podczas pierwszej rejestracji). Hasło wyślemy Ci na skrzynkę mailową.

20. Zarejestrowałem się jako użytkownik, ale nie mogę zalogować się do systemu.

  • Jeżeli zarejestrowałeś się jako użytkownik, ale nie możesz się zalogować do systemu, poproś o ponowne przesłanie hasła klikając na “Zapomniałeś hasła?

21. Co to jest pamięć podręczna?

  • Internetowe wyszukiwarki wykorzystują pamięć podręczną podczas pracy online. Innymi słowy - strony, które odwiedzasz są zachowywane na Twoim komputerze, po to, żeby przyśpieszać proces wyszukiwania. Niestety pociąga to za sobą ryzyko, że każdy może sprawdzić pamięć podręczną Twojego komputera i przeczytać historię przeglądanych stron.

22. Co oznacza “bezpieczne połączenie” i SSL?

  • SSL (Secure Socket Layer), zaprojektowane pierwotnie dla wyszukiwarek Netscape, jest obecnie powszechne w większości wyszukiwarek. Protokół SSL chroni poufność i integralność transmisji danych pomiędzy komputerem a serwerem. Dokonuje też uwierzytelnienia komputera. Opiera się na szyfrowaniu przesyłanych informacji.
  • Mascus wykorzystuje bezpieczne połączenie podczas dokonywania płatności.
  • W trakcie, gdy połączenie jest szyfrowane, na oglądanej stronie pojawia się ikona zamkniętej kłódki