13.11.2003

Alma Media kupiła Mascusa

Komunikat prasowy
Listopad 13, 2003

Alma Media dokonała akwizycji Internetowego rynku handlu używanymi maszynami oraz ciężarówkami - Mascus Ltd. Transakcja ta ma przyczynić się do wzmocnienia pozycji rynkowej obu przedsiębiorstw oraz stworzyć nowe możliwości rozwoju. Klienci będą mogli skorzystać z opcji reklamowania swoich maszyn poprzez wiele rodzajów mediów.

Spółka córka Alma Media obejmie w posiadanie cały pakiet akcji Mascus Ltd. Sprzedający to dotychczasowy właściciel Kone Corporation oraz kadra kierownicza Mascus. Zarówno usługi jaki baza klientów Mascus Ltd. i Alma Media Interactive uzupełniają się.

Mascus to czołowy rynek handlu używanymi maszynami i ciężarówkami w Europie północnej. Firma rozwija Internetowe usługi i narzędzia usprawniające sprzedaż używanych maszyn i ciężarówek. Mascus posiada ponad 350 dealerów korzystających na stałe z jego usług. Na stronach Internetowych Mascus można znaleźć ponad 10 000 maszyn i ciężarówek o wartości około 250 milionów EURO. Średnia miesięczna liczba odwiedzin to 180 000. Głównymi rynkami Mascus są Wielka Brytania, Szwecja i Finlandia. Mascus obecny jest również w Niemczech, innych krajach skandynawskich, Irlandii, krajach bałtyckich, Rosji i w Polsce. Mascus.com działa w 6 językach a inne usługi dostępne są w 12 językach.

Alma Media Interactive rozwija multimedialne serwisy ogłoszeniowe już od 1996. Stworzona przez Alma Media Interactive gazeta Asuntopörssi (rynek nieruchomości) jest dostarczana do ponad miliona domów w Finlandii. Serwisy internetowe Alma Media Interactive takie jak Etuovi.com (nieruchomości), Dime.com (przestrzeń biurowa), Autotalli.com (używane samochody) i Jobline.fi (praca) są liderami w swojej dziedzinie. Serwisy są odwiedzane przez 400 000 użytkowników miesięcznie. Szacowana wartość sprzedaży na ten rok to 8 milionów EURO firma zatrudnia 40 pracowników.

„Dzięki tej transakcji Mascus otrzyma know-how i zasoby wielkiego domu medialnego. Razem z Alma Media możemy rozwinąć szeroką ofertę dla naszych klientów umożliwiającą dostęp do wszystkich najważniejszych środków przekazu przy jednokrotnym wprowadzeniu danych. Dealerzy i producenci są zainteresowani w połączeniu możliwości, jakie dają media drukowane i media Internetowe. W przyszłości cyfrowa telewizja będzie dodana do tego pakietu „powiedziała Kaisa Vikkula, Dyrektor Zarządzający Mascus, opisując korzyści wynikające z transakcji". Oszczędność kosztów może być osiągnięta przy rozwoju nowych produktów oraz kosztach związanych z IT. Na przykład Mascus może skorzystać z modelu transakcyjnego rozwiniętego przez Interactive."

Tłumacząc powodu zakupu Mascus Raimo Mäkilä, Dyrektor Media Services w Alma Media powiedział „Celem Alma Media jest zostać liderem wśród domów medialnych działających w branży ogłoszeniowej, a Mascus jest liderem jako e-rynek w swojej dziedzinie. Równocześnie szukamy wzrostu i obecności na innych rynkach. Dzięki Mascus możemy szybko rozszerzyć naszą działalność na innych polach oraz innych zagranicznych rynkach. Ponad 70 % sprzedaży Mascus pochodzi z zagranicy i uważamy, że ta część będzie rosła w przyszłości. Region wokół Morza Bałtyckiego wydaje się być szczególnie interesujący.

Sprzedaż netto Mascus w 2003 roku jest szacowana na 1.1 miliona EURO. Firma zatrudnia 12 osób. Partek Corporation stworzył Mascus trzy lata temu w celu usprawnienia sprzedaży używanego sprzętu i uwolnienia kapitału, który był zamrożony w nim.

Alma Media to grupa medialny notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Helsinkach. Główne obszary działalności grupy to publikowanie gazet, tworzenie oraz dystrybuowanie informacji biznesowych, nadawanie poprzez telewizję i radio oraz serwisy multimedialne.

Najbardziej znane marki w ramach grupy to MTV 3 (najpopularniejsza stacja telewizyjna w Finlandii) Radio Nova (najpopularniejsza komercyjna stacja radiowa w Finlandii), Kauppalehti (czołowe biznesowa gazeta i portal), Aamulehti (czołowa gazeta w regionie Tampere w Finlandii) oraz ciesząca się coraz większą popularnością Iltalehti (popołudniówka). Sprzedaż netto grupy w 2002 wyniosła 486 milionów EURO. Grupa zatrudnia łącznie 4,000 pracowników wliczając 1,500 półetatowych pracowników dystrybucji.

Mascus Ltd.

Więcej informacji udzielają:
Raimo Mäkilä, Alma Media Ltd, Media Services, tel. +358-(0)9-507 8512,
Kaisa Vikkula, Mascus Ltd, Managing Director, tel. +358-(0)40-548 3554,
John O'Leary, Mascus Ltd, Country Manager in the UK, tel. 07970-230055,

* * *

Mascus (www.mascus.com) jest elektronicznym rynkiem handlu używanymi maszynami i ciężarówkami. Mascus umożliwia handel oraz przyspiesza procesy w nim zachodzące poprzez gromadzenie w jednym miejscu sprzedających i kupujących oraz informacje o ich ofercie. Wszystkich dealerów i producentów zapraszamy do umieszczanie ogłoszeń z informacjami o używanych maszynach / ciężarówkach posiadanych na sprzedaż. Usługa Mascus.com jest dostępna od Stycznia 2001 w Internecie, w takich językach jak angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, szwedzki, fiński.
Mascus prezentuje wszystkie najważniejsze marki i modele ciężarówek / maszyny z takich działów jak, budownictwo, rolnictwo, transport, przeładunek, maszyny leśne i komunalne. Wszystkie najważniejsze marki są obecne m.in. Case, John Deere, Massey Ferguson, New Holland, Valtra, Claas, Caterpillar, Komatsu, Take Job, Liebherr, Volvo, Kobelco, Manitou, Ahlmann, Kalmar, Linde, Rocla, Renault, MAN, Mercedes Benz, Scania, Hiab, Loglift, Jonsered, Ponsse, Rottne, Logset i Valmet.

Mascus ma biura w Wielkiej Brytanii, Szwecji i Finlandii.

www.mascus.com

13.11.2003

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2008

2007

2006

2005

2004

2003